Algemene voorwaarden De Veranda Club


E-mail: info@deverandaclub.nl

Website: www.deverandaclub.nl


Definities

1.    De Veranda Club: De Veranda Club, gevestigd te Berkel en Rodenrijs onder KvK nr. 87749483.

2.    Klant: degene met wie De Veranda Club een overeenkomst is aangegaan.

3.    Partijen: De Veranda Club en klant samen.

4.    Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.


Toepasselijkheid algemene voorwaarden

1.    Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens De Veranda Club.

2.    Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

3.    Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende voorwaarden en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

4.    Indien gebleken is dat één of meer bepalingen in deze Algemene Voorwaarden nietig of vernietigbaar zijn, dan blijven de Algemene Voorwaarden voor al het overige in stand.


Aanbiedingen en offertes

1.    Aanbiedingen en offertes van De Veranda Club zijn vrijblijvend. De Veranda Club behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de prijzen te wijzigen.

2.    Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte staat vermeld.

3.    De Veranda Club kan niet aan zijn aanbiedingen en/of offertes worden gehouden indien de aanbieding en/of offerte dan wel een onderdeel daarvan een vergissing of verschrijving bevat.

4.    Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.

5.    Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.


Aanvaarding

1.    Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt De Veranda Club zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen.

2.    Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt De Veranda Club slechts, nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.

3.    Het accepteren van een offerte danwel het plaatsen van een bestelling houdt in dat de klant de toepasselijkheid van deze voorwaarden aanvaardt.


Prijzen

1.    Alle prijzen die De Veranda Club hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.

2.    Alle prijzen die De Veranda Club hanteert voor zijn diensten en producten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan De Veranda Club te allen tijde wijzigen.

3.    Partijen komen voor de dienstverlening door De Veranda Club een totaalbedrag als richtprijs overeen, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.


Betalingen en betalingstermijn

1.    Volledige betaling of een gedeelte van de betaling geschiedt op (een van) de wijze(n) zoals aangegeven in de offerte.

2.    Aan de bestelling kunnen nadere (betalings-/bestel) voorwaarden worden gesteld.

3.    De klant dient openstaande betalingen binnen 7 dagen na oplevering van het product en de verrichte werkzaamheden, zoals overeengekomen in de offerte, te hebben voldaan.

4.    Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat De Veranda Club de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.

5.    De Veranda Club behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.


Gevolgen niet tijdig betalen

1.    Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is De Veranda Club gerechtigd de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.

2.    Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan De Veranda Club.

3.    De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

4.    Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag De Veranda Club zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.

5.    In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn vorderingen van De Veranda Club op de klant onmiddellijk opeisbaar.

6.    Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door De Veranda Club, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan De Veranda Club te betalen.


Recht van reclame

1.    Zodra de klant in verzuim is, is De Veranda Club gerechtigd het recht van reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde producten.

2.    De Veranda Club roept het recht van reclame in door middel van een schriftelijke of elektronische mededeling.

3.    Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, dienst de klant de producten waar dit recht betrekking op heeft, onmiddellijk te retourneren aan De Veranda Club, tenzij partijen hierover andere afspraken maken.

4.    De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor rekening van de klant.


Vergoeding van bezorgkosten

1.    Indien de consument tijdig van zijn herroepingsrecht gebruik heeft gemaakt en als gevolg daarvan tijdig de volledige bestelling aan De Veranda Club heeft geretourneerd, dan zal De Veranda Club eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.

2.    De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van De Veranda Club voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.


Vergoeding retourkosten

Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling tijdig retourneert, dan komen de kosten voor het retourneren van de volledige bestelling voor rekening van de consument.


Opschortingsrecht

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.


Retentierecht

1.    De Veranda Club kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dit geval producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle nog openstaande rekeningen ten aanzien van De Veranda Club heeft voldaan, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.

2.    De retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten waaruit de klant nog betalingen verschuldigd is aan De Veranda Club.

3.    De Veranda Club is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken van zijn retentierecht.


Verrekening

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan De Veranda Club te verrekenen met een vordering op De Veranda Club.


Eigendomsvoorbehoud

1.    De Veranda Club blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van De Veranda Club op grond van wat voor met De Veranda Club gesloten overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen inzake het tekortschieten in de nakoming.

2.    Tot die tijd kan De Veranda Club zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.

3.    Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of anderszins bezwaren.

4.    Indien De Veranda Club een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft De Veranda Club het recht om schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen.


Levering

1.    Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.

2.    Levering vindt plaats bij De Veranda Club, tenzij partijen anders zijn overeengekomen.

3.    Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.

4.    Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft De Veranda Club het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan.

5.    Bij te late betaling is er sprake van een schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant een verlate levering niet aan De Veranda Club kan tegenwerpen.

6.    De levering van de producten geschiedt op de plaats en het tijdstip waarop de producten gereed zijn voor verzending.

7.    De Veranda Club is bevoegd om bij de uitvoering van uw bestelling(en) gebruik te maken van derden.


Levertijd

1.    De door De Veranda Club opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.

2.    De levertijd vangt aan nadat de door de klant voor akkoord getekende offerte aan De Veranda Club door De Veranda Club schriftelijk dan wel elektronisch is bevestigd aan de klant.

3.    Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij De Veranda Club niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

Feitelijke levering

 De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.


Transportkosten

Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets anders hebben afgesproken.


Verpakking en verzending

1.    Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dn dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.q. bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan De Veranda Club niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.

2.    Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan De Veranda Club, bij gebreke waarvan De Veranda Club niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade. 


Verzekering

1.    De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal:

o    geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst

o    zaken van De Veranda Club die bij de klant aanwezig zijn

o    zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd

2.    De klant geeft op eerste verzoek van De Veranda Club de polis van deze verzekeringen ter inzage.

3.    Tenzij partijen uitdrukkelijk anders overeen zijn gekomen, is de klant gehouden op eigen kosten een Construction All-risk (CAR)-verzekering af te sluiten en kan de klant geen aanspraak maken op vergoeding van eventuele schade die anders door deze verzekering zou worden gedekt.


Bewaring

1.    Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan de overeengekomen leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de klant. 

2.    Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de klant.


Montage/Installatie

1.    Hoewel De Veranda Club zich inspant alle montage en/of installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, draagt hij hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid behalve in geval van opzet of grove schuld.

2.    Wanneer De Veranda Club de montage zal verrichten, dient door de klant de volgende zaken in acht te worden genomen, dan wel te worden opgevolgd: 

a. Het terrein dient vrij toegankelijk te zijn en geen obstakels te hebben die montage kunnen belemmeren;

b. De ondergrond dient geheel verhard te zijn en moet vlak en waterpas zijn;

c. Waar fundering in de grond dient te komen moet de grond volledig ontdaan zijn van bestrating, puin, funderingen en andere zaken die de montage kunnen belemmeren; wanneer de ondergrond niet voldoet aan de eisen die de Veranda Club gesteld heeft in de overeenkomst, zullen hiervoor kosten in rekening worden gebracht. Deze kosten hangen af van de hoogte van het montage bedrag en het tijdsbestek waarvoor de monteurs zijn gepland. De minimale kosten die hiervoor gelden zijn €250,- incl. btw en kunnen hoger uitvallen.

d. De Veranda Club is niet aansprakelijk voor schade toegebracht aan kabels en/of leidingen in de grond;

e. Herbestraten van ontnomen bestrating ten behoeven van de funderingsblokken is voor rekening van de klant;

f. De veranda Club onthoud zich van het aansluiten van hemelwaterafvoer (HWA) op bestaande riolering.

g. De Veranda Club is niet aansprakelijk voor bouwkundige gebreken aan de woning of gebouwen van de klant;

h. De klant is zelf verantwoordelijk voor benodigde vergunningen. De Veranda Club is niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen en kosten van het niet door de klant hebben van de juiste vergunningen. Kosten die hieruit voortvloeien zijn komen nimmer voor rekening van De Veranda Club, maar ten allen tijde voor rekening van de klant;

i. Extra werkzaamheden die nodig blijken worden in rekening gebracht bij de klant.


Garantie

1.    Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor De Veranda Club enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

2.    De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal.

3.    De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.

4.    Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.

5.    Voor de verkochte en geleverde goederen met fabrieks-,importeurs- of groothandelsgarantie gelden slechts de door deze leveranciers gestelde garantiebepalingen. Voor de door ons toegepaste aluminium hanteren wij een doorbuigingstolerantie van maximaal 15mm. Doorbuigingen binnen deze tolerantie vallen niet onder enige garantieregelingen. Op het montagewerk wordt er een garantietermijn geboden van 1 jaar op lekkages. Op de materialen en de constructie wordt een garantietermijn geboden van 5 jaar. Voor led spots met trafo en afstandsbediening hanteert De Veranda Club 2 een garantie van 2 jaar.

6.    De Veranda Club geeft één jaar garantie op waterdichtheid van dakbedekking, en kitwerkzaamheden.


Uitvoering van de overeenkomst

1.    De Veranda Club voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.

2.    De Veranda Club heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.

3.    De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant.

4.    Het si de verantwoordelijkheid van de klant dat De Veranda Club tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.

5.    Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat De Veranda Club tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.


Informatieverstrekking door de klant

1.    De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan De Veranda Club.

2.    De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.

3.    Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert De Veranda Club de betreffende bescheiden.

4.    Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door De Veranda Club redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.


Vrijwaring

De klant vrijwaart De Veranda Club tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door De Veranda Club geleverde producten en/of diensten.


Klachten

1.    De klant dient een door De Veranda Club geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

2.    Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klacht De Veranda Club daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.

3.    Consumenten dienen De Veranda Club uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.

4.    De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat De Veranda Club in staat is hierop adequaat te reageren.

5.    De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.

6.    Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat De Veranda Club gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.


Ingebrekestelling

1.    De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan De Veranda Club.

2.    Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling De Veranda Club ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.


Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

Als De Veranda Club een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan De Veranda Club verschuldigd zijn.


Aansprakelijkheid De Veranda Club

1.    De Veranda Club is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

2.    Indien De Veranda Club aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.

3.    De Veranda Club is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.

4.    Indien De Veranda Club aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

5.    De Veranda Club is niet aansprakelijk voor bouwkundige gebreken aan de woning of gebouwen van de klant, stormschade en de gevolgen daarvan en schade toegebracht aan kabels en/of leidingen in de grond, welke niet bekend waren bij aanvang werkzaamheden.

6.    De Veranda Club is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, doordat De Veranda Club is uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.

7.    De Veranda Club neemt geen enkele verantwoordelijkheid betreft stopcontacten waarop producten door De Veranda Club geleverd aangesloten worden, ofwel de kabel die naar het product toe leidt, de dikte van de kabel, de aansluitingen en de aarding dienen door een erkend installateur geïnstalleerd en gecontroleerd te zijn.

8.    Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.


Vervaltermijn

Elk recht van de klant op schadevergoeding van De Veranda Club vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.


Recht op ontbinding

1.    De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer De Veranda Club toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.

2.    Is de nakoming van de verplichtingen door De Veranda Club niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat De Veranda Club in verzuim is.

3.    De Veranda Club heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien De Veranda Club kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.


Overmacht

1.    In  aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van De Veranda Club in nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan De Veranda Club kan worden toegerekend in een van de wil van De Veranda Club onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van De Veranda Club kan worden verlangd.

2.    Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand  (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer-, en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.

3.    Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor De Veranda Club 1 of meer verplichtgingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat De Veranda Club er weer aan kan voldoen.

4.    Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.

5.    De Veranda Club is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.


Wijziging van de overeenkomst


1.    Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

2.    Voorgaand lid is niet van toepassing bij producten die zijn afgenomen in een fysieke winkel.


Wijziging algemene voorwaarden

1.    De Veranda Club is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.

2.    Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.

3.    Grote inhoudelijke wijzigingen zal De Veranda Club zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.

4.    Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.


Overgang van rechten

1.    Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder voorafgaande schriftelijke instemming van De Veranda Club.

2.    Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.


Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

1.    Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar lijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.

2.    Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat De Veranda Club bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.


Toepasselijke recht en bevoegde rechter

1.    Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

2.    De Nederlandse rechter in het arrondissement waar De Veranda Club is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.


Opgesteld op 12 november 2022.